" F l o w e r "

Flower.
Sweetness
SWEET DIMPLES
'He found you lost and guided you to the right path' : Dashboard | +Follow
Salam Jumaat :')

Assalamualaikum :)

Apabila kita redha atas sesuatu yang mengecewakan hati kita. Maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tak dijangka. Allah tidak pernah mengambil orang yang kita sayang sebaliknya mengantikan  yang lebih baik untuk kita.  
Kita kena bersyukur dengan apa yang Allah dah kurniakan. Jangan dengki dengan kelebihan orang lain. Jangan riak dengan apa yang kita ada. Semuanya milik Allah. Pinjaman semata mata. Bila bila masa ja apa yang kita miliki tu boleh ditarik. Please remember *Take a note for myself*  
Bila benda buruk yang jadi, pasti ada kebaikannya. Kita boleh perbaiki diri ni. Kita boleh latih diri jadi penyabar dan boleh dekatkan diri kita dengan Allah. Sebab itulah, bila berlaku sesuatu yang buruk kita kena sabar. Sabar kan sebahagian dari iman. Fikirkan sejenak, pasti ada kebaikan dari Allah sesudah keburukan yang belaku itu. Tidak kira apapun yang berlaku pada kita semuanya adalah dari Allah. Dan sebalik sesuatu yang buruk itu pasti Allah selitkan kebaikan. 
Bila kita diuji.  Macam macam bentuk ujian Allah boleh uji kita. Wahai hati iman, teruskan perjuangan. Jangan kita kalah dengan Syaitan! Tidak kira apapun ujian kita. Kita sepatutnya sentiasa berfikiran positif. Jangan biarkan hati kita hitam dengan perasaan negatif .
Harap tidak terlambat untuk aku mengucapkan "SELAMAT BERPUASA" kepada para pembaca yang beragama Islam mudah-mudahan ibadat kita kali ini diberkati Allah walaupun hari ni dah 10 RAMADAN . Hehe xD . Dikesempatan bulan mulia ini saya memohon kemaafan kepada sesiapa yang mengenali saya andai kata aku ada melakukan sebarang kesilapan dari segi pertuturan mahupun perbuatan. Semoga kita dapat mempertingkatkan lagi ibadah dan amalan kita :) Al-maklum lah , busy sikit nak update belog . Ni pun sebab cuti . Kehkeh . Even cuti pun , bukan dapat rileks , so many homework to do la . 
Tadi tengok-2 chat box - nampak someone ni chat named Anon -,- 
Anon :D: Tak ada  gambar  keluar  dengan crush ke  ?  Nak tengok :3
Haha , agak-2 sape lah si kepoh yang nak tahu tuh kan ? Aku rase aku tahu sape , malas aje nak mention name dia . Perlu ke letak anon ? Kalau betul berani , bagitau aje diri kau sape . Crush ? Binatang ape uh ? Tak heran lah nak ada crush-2 ni . Setakat kawan rapat laki tuh ade lah . Awatya ? jeles ehh . lol -,- Abaikan orang yang sangge sebegini , orang macam tak patut di layan . Hanya menambah dosa kering sahaja :)
Okay , another thing mase tuh kan aku baca lah belog dua makcik ni . They are so groosy than others yaww. Dorang kata aku fake lah makan kawan sendiri lah ape lah , kau tak rasa macam mengata diri sendiri ke ? kau pikir aku kesah agaknya dengan cakap kosong korang tuh ? Alahai , kalau kau tak tahu the real thing , jangan main cakap jelah . Kau orang pun sama je dulu pernah jadik orang ketiga pastu sampai sanggup gaduh sume . Jangan cakap orang fake kalau diri sendiri pun sikit lebih kurang aje -,- DON'T YOU REALISED IT FRIEND ? HAHA , funny lah korang ni . Kasihan pun ada . Sekurang-kurangnya aku takde lah sampai bergaduh , and the most thing ni soal hati :) Dah kalau laki tuh cakap dia sayang and suka kat aku , aku taley watpe . Perasaan orang kan ?  Jangan jadi kelam k . Kalau memang dia ada jodoh bersama , adalah . Kalau takda , bukan salah aku . Tu namanya takde jodoh . Kau pertahankan macam mane pun , kalau Allah tak izinkan tak jugak . Aku mintak maaf kalau salah cakap ke ape just cakap ape yang betul je . Lebih kau jaga tepi kain kau dah betul , daripada sibuk nak tahu hal orang lain . Kain kau tuh dah elok sangat ke sampai nak selak ke tengok kain orang lain *perumpamaan* paham-2 kan lah k ? So sebelum nak cakap pape , BEWARE ! Malas nak story panjang-2 , bukan orang paham pun . Mereka suka bercakap ikut sedap mulut je . Ingat ye ! kita di bulan Ramadan , jaga tingkah laku anda sebelum melakukan sesuatu . Salam and have a nice weekends :)

You'll never truly understand until it happens to you.




That one mistake you made, and everybody is judging you like they have never done any mistake or like you have never done any good.



Posted at July 19, 2013 | 0 comments

|
Le'Quote
'Ya Rabb,bring my focus back because i feel distracted these days'
Pendosa tanpa noktah.
Instagram | Twitter

Le'Wishlist
▲Dean's list▲
▲Lamborghini▲
▲Instax Mini▲
▲Meet Taylor Swift▲



-eynxxjfr-