" F l o w e r "

Flower.
Sweetness
SWEET DIMPLES
'He found you lost and guided you to the right path' : Dashboard | +Follow
Yesterday story :')

\ ASSALAMUALAIKUM /
Bila cakap tentang hati dan perasaan kekadang aku sendiri terkedu dan tidak tahu apa yang harus dipikirkan dan apa yang harus dilakukan. Tentang hati dan perasaan ni merupakan aset yang tersangat lah sensitif dan tidak boleh dibuat main dan tidak boleh dibeli dengan wang ringgit. 
Sukar untuk kita sendiri menjangka hati dan perasaan orang. Mereka juga tidak dapat menjangka hati dan perasaan kita. Mungkin disebabkan kita bukan manusia yang luar biasa yang dapat membaca isi hati dan perasaan mereka. Kalaulah kita dapat berbuat sebegitu tentu haru hara dunia nanti. 
Selama ni apa yang kita tidak puas hati kita bisikkan pada hati, kita mengadu pada jiwa dan hanya diri kita yang tahu. Bukan mudah menjaga hati dan perasaan kita. Kadang kala kita rasa tidak berpuas hati dengan diri kita sendiri. Pada masa yang sama lubuk hati kekadang penah berkata " Alangkah beruntungnya kalau aku menjadi si dia...." Mesti pernahkan dialog macam tu menjelma dalam fikiran kita? Yaa. aku sendiri pun pernah alami. Sesungguhnya manusia sememangnya sukar bersyukur dengan apa yang dimiliki. Malah sibuk tentang apa yang dia tidak miliki.
Sebagai seorang manusia aku tidak lari dari kesalahan. Manusia tidak pernah sempurna. Kesalahan yang dilakukan yang dapat mematangkan akal seseorang. Walaupun kadang kala yang kesalahan dilakukan tanpa kita sedari. Mungkin ada juga silapnya dari kita sendiri, kita kena akui itu, kita hanya manusia biasa. Kita bukan manusia yang sempurna dan tiada manusa yang sempurna dalam dunia ini. 
Memang , sekarang aku dilanda banyak masalah . Aku taktahu dah nak cerita kat sape lagi . Takde sape bagi aku yang boleh dipercayakan . WHY ? Sebab selalu orang yang kita percaya tuh , dia khianati kepercayaan kita . Kenape ye wujud manusia sebegini rupa ? Sakit hati tuhan jelah tahu kan . hmm , mungkin aku sabar je dengan perangai kau . Tapi kadang-2 bila sampai satu tahap tuh , mana lah kita boleh tahan kan . Aku ni cuma manusia biase yang ada perasaan jugak . Aku anggap dia lah kawan aku yang boleh aku percayai . Kita orang memang lah agak rapat . Tapi hubungan kami semakin renggang apabila aku dapat tahu dia tipu aku . Dia cakap dia dah putus lah ape . Then aku percaya segala ape dia cakap tuh . BUT NOW ,  aku langsung takde mood nak balas text dia sampai aku tanya dia . Dan akhirnya dia buat confession. http://matcuoi.com


ohhh okay , aku sudah tertipu . HOORAYY , im acting . Aku memang fake , suka happy tapi sebenarnya . Only god know :') Tapi alhamdulillah aku tidak menerima lamaran couple dia tuh . lol . Takpe lah , aku maaf kan kau wahai kawan . Aku tak kesah . Aku dah biase dengan semua ini . Benda dah jadi kan , nak salah kan sesape pun dah tak guna dah . Nampak tak kemuliaan hati aku kat situ ? sudaaa , abaikan . lol Tapi next time , mungkin kepercayaan aku dekat kau akan berkurang and akan kurang lah bertegur sape dengan kau , maybe :3 Mase tuh aku dah tercakap aku benci kau , but aku admit aku susah benci orang . Mulut je kata macam tuh , tapi dlm hati tak . 
Aku mintak maaf , mungkin emosi tak stabil , terlepas cakap :']http://matcuoi.com


Then , makwe dia texting aku . Here's our conversation :]
She : Ni suhaina kan ? Boleh tanya something ? Ni kawan jahakim  .
Me : ohh , tanya lah :)
She : Just nak tahu je . Awak dgn jahakim couple ? Awk still suke kan dia ke ? Sory tanya macam ni but just want to know .
OF COURSE NO MY DEAR !

FYI , aku memang takde pape dengan dia . I swear , he just my BFF . Aku bukan typical person yang makan kawan sendiri . Aku mintak maaf sekali lagi kalau ganggu hubungan korang . Aku takde niat pape pun . Aku bahagia dengan kehidupan single-mingle aku sekarang .http://matcuoi.com

Alhamdulillah , mid year exam dah habis . Now , sedang bercuti dua minggu dan  menanti result . Berapelah yang aku dapat kan ? Actually , percubaan SPM tak lama je lagi . sangat takot k . Tak sampai dua bulan pun . Pejam celik pejam celik , masa berlalu pantas sangat . Kita pun sekarang dah sampai di penghujung bulan Mei . Ya ALLAH , kejap sangat sangat . Waktu cuti ni cikgu ade bekal kan homework untuk semua subjek . Sangat banyak , tak terkira . So , bijak-2 lah gunakan masa untuk siapkan homework tuh . Aku adelah sentuh sikit , nanti-2 siap lah tuh . hehe . 


Ingat time cuti ni nak hang out dengan kawan-2 , tapi entah lah . Takde mood sangat . Orang yang paling aku nak jumpa AISYAH FUAAADDD . Aku rindu gilaaa dengan dia ni . Lama tak jumpa . Selalu luahkan perasaan dekat twitter , texting je . HOHO . sedih kan . Dia lah sahabat yang aku ada. Yang memahami aku. Yes , I do love her yaaaawwww :* http://matcuoi.com


Hahahahaha , lapaaaaa pulakkk bila dah membebel je ni . Mak aku masak nasi ayam hari ni . YUMYUM :D Panjang pulak entry kali ni . LOL . Okay lah , THE END :) hihi  

Kadang kadang apa yang kita  lakukan seolah olah satu benda yang sukar diterima oleh orang lain. Ada masa kita sedaya upaya nak menghiburkan orang lain, nak bagi orang disekitar kita, kawan kawan kita gembira tapi seolah oleh usaha kita langsung tidak dihargai dan lebih parah mereka mempermainkan usaha kita. Salahkah kita nak bahagiakan orang disisi kita? Berdosa ke? Kita hanya manusia biasa :") Pecaya dengan takdir Allah ^^

Posted at May 29, 2013 | 0 comments

|
Le'Quote
'Ya Rabb,bring my focus back because i feel distracted these days'
Pendosa tanpa noktah.
Instagram | Twitter

Le'Wishlist
▲Dean's list▲
▲Lamborghini▲
▲Instax Mini▲
▲Meet Taylor Swift▲



-eynxxjfr-