" F l o w e r "

Flower.
Sweetness
SWEET DIMPLES
'He found you lost and guided you to the right path' : Dashboard | +Follow
RANDOM .

\ASSALAMUALAIKUM/

Ya .awak yang tengah baca ni.

saya tahu,jauh di sudut hati awak,

ada rahsia yang tersimpan.

ada tangisan yang tersembunyi.

ada harapan yang terlukis terang.

namun di situ,

awak memilih untuk senyum.

awak bertahan dalam diam.

awak yakin dengan doa.

tapi saya percaya di sebaliknya,

awak kongsikan segalanya pada dia yang lebih mengerti.

awak menangis dihadapannya yang jauh lebih memahami,

awak serahkan hati awak sepenuhnya.hanya untuk dia.

sebab itu awak nampak tabah dan tenang menghadapi semuanya.

kerana hatimu teguh bersama pencipta.


Haihai :* selamat pagi rakan-rakan sekalian *sambil menguap* 
tengok jam sekarang pukul berape sayang ? now almost nak dekat subuh . 
Ya Allah , aku tak tahu lah kenape mata ku ini sukar untuk dilelapkan . 
i'm trying but aaaahhhh . i dont know laaa . dengan keadaan diluar yang begitu sejuk . ishh aku ni waktu panas merungut , waktu sejuk  pun nak merungut jugak . ish ishh :3 tadi angin bertiup kuat gila rasa macam nak melayang-layang je badan ni . bumbung pun rasa bergoyang and nak roboh . MUCH AFRAID ><' berdoa jelah semoga tiada apa-apa yang akan berlaku . lama jugak kan aku tak update belog . well , baru lepas habes exam ujian selaras yang kedua . sungguh rumit ^^ markah pun ada yang naik , ada yang down . haishh , pasrah jelah . study pun ala kadar je . markah pun gituuu jelah . nak markah lebih , usaha pun kena lah lebih kan . congrets lah untuk kawan-kawan aku yang dapat markah yang tinggi-tinggi uh kan . Jeles tau jeles . Insya-Allah aku kan mempergiatkan usaha aku dalam ujian pertengahan tahun yang akan datang , 13 Mei kowt . tak silap aku lah ^^ cewahh ayat kemain-kemain lagi . sejak akhir-akhir ni , nampak lah perubahan dlm diri aku sedikit sebanyak .aku semakin rajin membuat kerja rumah , tamau tangguh-tangguh dah . orang yang suka bertangguh ni kan , orang yang tak pandai nak hargai masa tau . and hati pun tak tenang sebab pikir kan keja yang melambak-lambak tuh ! 
jadi gunakan lah masa sebaiknyaa #note to myself too :)

nowadays , banyak masalah yang datang about family , study , persahabatan and yang berkaitan dengan seadanya laaa . 
family ? hmm , susah nak cerita . ada lah masalah sikit .gaduh-gaduh . lumrah kan dalam sebuah kehidupan . abang aku , dia dah keluar rumah hampir nak seminggu and sampai sekarang dia tak balik2 lagi . aku kasihan dekat mak aku . sampai demam-demam dia tunggu abang aku . semalam kol abang aku . dia angkat tapi dia senyap je . and mak aku try lagi terus tak angkat dah . hmm , aku tahu mak aku sedih . and kalau aku ada kat tempat mak aku . aku pun tentu rasa ape yang mak aku rasakan .
ntah laa , abang aku ni mungkin kecik hati sebab hal2 tertentu . 

tapi ape aje yang boleh buat , nak carik dia ? tak tahu nak carik kat mane lahh . 
i hope one fine day bila hati dia baik tenang sume , dia akan pulang ke rumah . 
secara tak langsung bila aku pikirkan pasal benda ni , kadang2 terganggu emosi aku .
bila pikir kan semua masalah . dekat sekolah pun dah macam krikrik . 
aku pun dah tak layan sangat orang . maybe silence is the best way . 
aku pun taktahu lah . people changes right :') aku pun dah tak rapat dengan orang yang aku selalu rapat . WHY ? haha . idk .maybe she's getting bored with me or she had a new nice friend or maybe she's just going to be an obstacle for me to study . i guees soooo ^^
then , about someone yang dulu sangat bermakna dalam hidup aku . dari kawan jadi someone special lepastu jadik teman tapi mesra lepas tu kawan balik and now he is getting further from me . we're just like strangers :') yaa , mungkin dia bukan jodoh aku . 
aku terima itu , tapi salah kah aku cuma nak berteman dengan dia ?
lepas hari tuh dia texting aku and said we better not contact each other . 
and i'm fell like wanna screamm arghhhhhh -,- maybe salah aku yang suka mengarut and mengarut and bergurau senda benda yang tak sepatutnya . 
i really dont mean anything and i truly sorry for all my words that may hurt you . 
so , setelah saya fikir-fikirkan adalah betul saya dengan awak tidak terus berhubung . 
buat ape kalau berhubung je , mesti sakit hati . gaduh-gaduh hari-hari kan . bukan saya tak percaya kat awak tapi saya nak awak tak sakit hati lagi dengan orang macam saya . 
saya tahu saya ni teruk , jahat . tak pandai jaga perasaan orang , ego , penting kan diri sendiri and macam-macam lah lagi yang buruk pasal saya . sory wak . 
mesti menyesalkan kenal manusia macam saya . sory again ! 
just move on and go away from me awak .
i wish one day you will find who is better compared to me :')
takpelah , aku redha dengan semua . jodoh pertemuan ajal maut perpisahan dan sewaktu dengannya semua nya di tangan Tuhan kan . so , kita sebagai hambanya tawakal jelah . 
ape yang kita mampu buat , hanya berdoa . mungkin tu jelah cara kita untuk mengadu nasib . tak semua benda yang kita nak dapat kan . kadang2 bnda yang kita nak tuh tak dapat . Allah nak berikan yang lebih indah untuk kita . who know right ? think positive :)
Suhaina Binti Jaafar , hello ! that's me . i'm such a strong girl who will not easily give up . 

Fight For It !!!


Tidak ada suatu apapun yang kebetulan di dunia ini. Segalanya telah diatur oleh Yang Maha Kuasa. Sekecil apapun kejadian itu, tentu merupakan kehendak-Nya. Tuhan selalu mempunyai alasan mengapa Dia memberikan keadaan demikian kepada kita. lihatlah, sesungguhnya Tuhan ingin Anda mempelajari hikmah dari kejadian tersebut.

Cuba tengok orang-orang yang nampak bahagia. Pasti kita akan nampak satu sisi yang membuat orang itu merasa hidupnya tidak sempurna. Begitu juga dengan diri kita sendiri. Jika saat ini kita rasa mempunyai masalah, selesaikanlah dengan tawakal tanpa pernah mengeluh. Itulah ujian yang Tuhan berikan sesuai dengan posisi kemampuan kita.




I wanna be the prettiest me at the moment when I meet Him. Without any make up even such a colorful and branded dress.

sampai sini sahaja lah , semoga kita berjumpa lagi :)
I LOVE YOU , SALAM 



Posted at April 14, 2013 | 2 comments

|
Le'Quote
'Ya Rabb,bring my focus back because i feel distracted these days'
Pendosa tanpa noktah.
Instagram | Twitter

Le'Wishlist
▲Dean's list▲
▲Lamborghini▲
▲Instax Mini▲
▲Meet Taylor Swift▲



-eynxxjfr-